3 powody, które mogą Cię skłonić do zmiany LOGO

Logo to najważniejszy znak firmy, którym komunikujesz się z klientami – informujesz odbiorców, kim jesteś i czym się zajmujesz – dlatego podczas projektowania należy zwrócić uwagę na najmniejsze szczegóły, aby nie wprowadzić odbiorców w błąd.  

Ostatnie lata obfitowały w zmiany. Na początku ubiegłego roku ZARA zrobiła spore zamieszanie. Hiszpańska firma odzieżowa postanowiła w dyskretny sposób zmienić swój znak – oczywiście nowe logo zostało zauważone przez wszystkich, w wyniku czego przez długi czas było o niej naprawdę głośno!

Kolejnym przykładem zmiany logo jest Facebook, który w oryginalny sposób zaprezentował swój nowy znak.

Zobacz więcej tutaj!

Czy warto więc zmienić swój znak? TAK! Dzięki zmianie logo odświeżysz wizerunek swojej marki i tchniesz w nią “nowe życie”. Dzięki takiej zmianie pokażesz się na nowo i zdobędziesz nowych klientów!

Jakie mogą być powody do zmiany logo? 

  1. Nowe produkty 
  2. Obecne logo odbiega od “poziomu” konkurencji
  3. Zmiana gustu

Jakie korzyści zapewnia zmiana logo czy odświeżanie logo?

Zmiana logo to poważna rewolucja w wizerunku naszej firmy, ale jest to także decyzja, która może realnie i w znaczny sposób wpłynąć na decyzje naszych potencjalnych odbiorców. Każde prężnie działające przedsiębiorstwo regularnie aktualizuje swoją ofertę, wprowadzając zmiany technologiczne oraz wizerunkowe.

Warto zainwestować czas na precyzyjne i przemyślane odświeżanie logo. Takie zabiegi wykonują największe, znane na całym świecie marki, które nie mogą sobie pozwolić na brak rozwoju. Logo to nie tylko symbol graficzny naszej firmy. Przekazuje ono również nasze ideały i cechy szczególne naszej działalności.

Zmiana logo powinna następować w momencie, kiedy nasza firma wprowadza zupełnie nową ofertę lub zmienia kierunek działania. Odświeżenie logo w takim momencie spowoduje, że nasi potencjalni klienci mogą na nowo zainteresować się naszą marką, a także bardziej kojarzyć nasze logo z oferowanymi usługami, co przekłada się na zwiększoną sprzedaż.

Warto pamiętać, że zmiana logo powinna także wiązać się ze zmianami w naszej firmie, dlatego im więcej się zmienia, tym na więcej możemy sobie pozwolić. Całkowita zmiana logo może przynieść ogromne korzyści, bo dzięki temu dorównujemy konkurencji, która dopiero wkracza na rynek. Jednakże, jeśli zmiana ta następuje pomimo niewielkich zmian w ofercie, to nasz nowy wizerunek może być uznany za fałszywy, a na pewno niezgodny z tym, co proponujemy naszym klientom.

Dobre odświeżanie logo wykonane przez profesjonalną firmę daje także możliwość rozwijania naszej reklamy na większą skalę. Kiedy chcemy promować markę przy użyciu nowego logo, musi być ono wykonane w wysokiej jakości. To pozwala na użycie stworzonej grafiki w wielkoformatowych reklamach, gdzie nasz znak będzie się doskonale prezentował.

Zmiana czy odświeżenie logo to także możliwość na rozdzielenie naszej marki na kilka mniejszych produktów, co może przełożyć się na większą sprzedaż. Co więcej, kiedy powstanie za dużo marek, można także przemyśleć odświeżenie logo i objąć wszystkie nasze produkty jednym symbolem. Przyniesie to efekt odświeżenia i pomoże potencjalnym klientom mieć pewność, że kupują znany, ceniony produkt, który ich interesował.

Sprawdź, jak wygląda nasz proces realizacji 

Proces realizacji – krok po kroku  

  1. Wypełniasz brief, w którym prosimy Cię m.in. o określenie Twojej grupy docelowej. 
  2. Przed rozpoczęciem prac poprosimy Cię wysłanie inspiracji  – chcemy poznać Twój gust i oczekiwania względem projektu logo. Na Pinterescie i Behance jest sporo świetnych projektów!  
  3. Po otrzymaniu Twoich inspiracji rozpoczynamy prace nad projektem.  
  4. Nanosimy poprawki i GOTOWE!
  5.  

Sprawdź szczegóły naszej oferty logo!

Kategorie

Podobne artykuły

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail