Jak przyciągnąć uwagę klienta przez promocję [40/150]

Zarówno sklepy stacjonarne jak i online próbują wszelkich sposobów na przyciągnięcie do siebie klientów. Jeden produkt można kupić na wielu stronach oraz w nie jednym sklepie stacjonarnym. Sklepy te wygrywają pod względem dogodnych lokalizacji, inaczej jest w przypadku ich wersji internetowych, które nie mają takiej opcji. Jak więc sprawić, aby klient wybrał właśnie nasz sklep? Pomóc nam może zastosowanie promocji!

Jakie promocje mamy do wyboru?

Zastosowanie darmowej przesyłki może korzystnie wpłynąć na wybór naszego sklepu online. Konsumenci doceniają taką możliwość, a wykorzystać ją można na wiele sposobów. Np. ustalając darmową dostawę od konkretnej kwoty, w określonym czasie. Ma to często duży wpływ na sam proces zakupowy, jeżeli koszt wysyłki jest podobny do kosztu zakupionego produktu klient może zniechęcić się i porzucić koszyk.

Kolejną metodą na przyciągnięcie do siebie klientów jest obniżka ceny, dwa produkty w cenie jednego, trzeci najtańszy produkt za złotówkę. Pomysłów jest wiele, warto przy każdym zastosować mobilizację w formie czasowej. Zegar odliczający minuty do końca promocji, promocja do określonej godziny, to często zachęca do szybszego zakupu.

Można zastosować również darmowe prezenty w formie próbek. Wpływa to nie tylko na zachęcenie do zakupu, ale i na wierność użytkowników.

Często stosowaną promocją jest też oferowany rabat na kolejne zakupy, zastosowanie go w swoim sklepie może doprowadzić do powrotu klientów zamiast korzystania z witryny konkurencji.

Każda wykorzystana w internecie promocja może przynieść korzystne efekty. Najważniejsza jest analiza poszczególnych zastosowanych promocji i wybór tej najbardziej odpowiedniej, przynoszącej najlepsze efekty. Każda grupa docelowa ma inne wymagania i inny rodzaj promocji spełnia jej oczekiwania, warto o tym pamiętać!

Kategorie

Podobne artykuły

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail