Czy wiecie, co kryje się pod pojęciem marketing automation oraz na czym to polega? Odpowiedź znajdziecie w naszym wpisie.
Automatyzacja marketingu to rozwiązanie, które daje możliwość zbierania danych o klientach. Dzięki pozyskaniu takich informacji możemy wykonać szereg działań związanych np. ze sprzedażą w innych kanałach. Za pomocą marketing automation możemy tworzyć spersonalizowane treści do użytkowników, którzy zostali podzieleni na różne grupy.
Takie rozwiązanie usprawnia wiele procesów, dzięki temu marketerzy nie muszą wykonywać wszystkiego ręcznie, ponieważ ich prace realizuje specjalny program.
Podstawowe funkcje*
- Monitoring i analiza zachowania internautów, którzy odwiedzili stronę www
- Segmentacja użytkowników np. na osoby, które dodały produkt do koszyka i osoby, które zrezygnowały z koszyka
- Wysyłka newsletterów
- Tworzenie baz danych
Korzyści MA
- Podtrzymywanie relacji z klientem
- Budowanie baz danych
- Segmentacja, targetowanie
To tylko kilka korzyści, które według nas są kluczowe. Dzięki automatyzacji marketingu budujemy niezwykle dla nas ważną bazę danych, którą w późniejszym etapie można wykorzystać do podtrzymania relacji i budowania zaufania wśród klientów.
Narzędzia
Na rynku znajdziemy wiele platform, za pomocą których można wprowadzić automatyzację w firmie. Jedną z nich jest www.getresponse.pl, która oferuje skuteczne rozwiązania dla małych i dużych firm. Za pomocą tego narzędzia możemy m.in.: tworzyć newslettery, zarządzać kampaniami online a oprócz tego targetować listę subskrybentów.
Jeśli poszukujesz rozwiązania, które pomoże Ci zautomatyzować różne procesy w Twojej firmie, to marketing automation jest świetnym rozwiązaniem!