8 rzeczy, które powinny się znaleźć w katalogu firmowym. [60/150]

Drukowane katalogi produktowe nadal pełnią jedną z ważniejszych funkcji podczas prezentacji produktów zainteresowanym nabywcom. Nasi Klienci są tego przykładem, bo to dla nich w ostatnich latach zaprojektowaliśmy ponad 5 000 stron katalogów. Dla wielu firm katalog nadal przybiera podstawową formę przekazywania informacji o produkcie, szczególnie w przypadku szerokiego asortymentu. Poniżej przedstawiamy 8 najważniejszych punktów, bez których dobry katalog firmowy nie może istnieć.

 

1. Postaw na dobry wstęp 

Dobry projekt katalogu powinien zawierać prezentacje firmy. Jego celem nie jest przybranie formy wyprawki na parę stron, ale przedstawienie pokrótce marki i wzbudzenie zainteresowania odbiorców. To miejsce, w którym macie okazje zdobyć zaufanie klienta. Informacje, które warto zawrzeć, są uzależnione od grupy docelowej oraz branży.

2. Prosta nawigacja 

Postaw na wygodę odbiorców. Należy zadbać o to, aby odbiorca nie męczył się przeglądaniem i z chęcią przewracał kolejne kartki. Prosta forma zyskuje na popularności w czasach, w których szybkie znalezienie tego, czego się szuka, jest na wagę złota. Nie twórz skomplikowanej nawigacji, to nie pomoże, a może zaszkodzić. 

3. Katalog według kategorii

Postawienie na prostą formę to również przemyślane skatalogowanie produktów. Można podzielić je na kategorie dostosowane do danej branży. Dzięki temu odbiorca w szybki sposób znajdzie to, czego szuka. Jeżeli nasz katalog zawiera produkty dla mężczyzn, kobiet, nastolatków  oraz dzieci, to właśnie takich kategorii warto użyć podczas tworzenia prezentacji produktów firmowych.

4. Profesjonalizm ukryty w zdjęciach 

Oprócz projektu i realizacji katalogu przez rzetelną agencję warto również skorzystać z usług profesjonalnego fotografa. To on wydobędzie i podkreśli w produktach to, co najistotniejsze. Większość osób ocenia daną rzecz, wykorzystując zmysł wzroku, dlatego zdjęcie produktu musi przyciągać i zachęcać do zakupu. 

5. Produkt produktem, wizualizacja to jest to!

Oprócz wykorzystania w katalogu zdjęć produktów warto je również pokazać w atrakcyjnej wizualizacji. To one potrafią przykuć uwagę i obudzić wyobraźnie odbiorców. Jeżeli chcemy uatrakcyjnić katalog i wzbudzić pozytywne skojarzenie z marką to ten element jest obowiązkowy!

6. Odnośniki i przejrzystość 

Są branże, w których przedstawienie wszystkich informacji na stronach produktowych w katalogu nie jest możliwe. Warto wtedy postawić na odnośniki przenoszące na koniec folderu lub zachęcające do odwiedzenia strony www, na której umieszczone są wszystkie dane produktu.

7. Kod wyróżniający produkt 

Aby ułatwić klientom dokonywanie zamówień, postaw na kody produktów. Jeżeli dany artykuł występuje w różnych wersjach kolorystycznych lub wizerunkowych, wprowadzenie zarówno kodu samego produktu, jak i kodu dla dostępnych kolorów będzie wygodne zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich odbiorców. To duże ułatwienie, szczególnie przy bardzo licznym asortymencie.

8. Dodatkowe informacje to często klucz do sukcesu 

Osobie zainteresowanej produktem, często zależy również na informacji jak dokonać zakupu i kiedy artykuł będzie w jego rękach. Zawarta informacja, w jaki sposób można dokonać zamówienia oraz ramy, w jakim przedziale czasu możemy spodziewać się dostarczenia produktu, są kluczowymi w projektowaniu katalogu. Dodatkowo warto użyć również form zachęcających do nawiązania kontaktu. Napisz wprost, jakiego działania oczekujesz. Sformułowanie “skontaktuj się z nami” lub “ napisz do nas” jest elementem obowiązkowym! Dodatkowo możesz zachęcić do wejścia na swoją stronę www. 

Katalog ma nie tylko reklamować Twoją działalność, ale również i sprzedawać produkty. Ta funkcja nie będzie możliwa, gdy katalog nie zostanie dopracowany w każdym detalu, a przesyt umieszczonych tam informacji przytłoczy zainteresowanych. Odnalezienie balansu między prostotą i przekazaniem najpotrzebniejszych informacji jest tutaj kluczowa. Katalog powinien tak prezentować Waszą ofertę, aby Klient chciał z niej skorzystać. Pamiętajcie o wybraniu agencji, która przygotuje dla Was unikatowy projekt katalogu oraz zapewni doradztwo doświadczonych specjalistów. 

 

Podobne artykuły

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail