5 błędów w marketingu, których nie możesz popełnić! [43/150]

Na efektywność działań marketingowych wpływ ma wiele elementów. Chcąc rozpocząć działania marketingowe musisz spokojnie usiąść i dokonać wielu analiz. Internet daje ogromne możliwości marketingowe, ale tylko wtedy, kiedy odpowiednio działamy!

Przedstawiamy 5 błędów, które musisz unikać w marketingu!

  1. Brak obranej strategii i pośpiech.
      
    Marketing na już? Wiele osób chciałoby działać od zaraz bez odpowiednio przygotowanej wcześniej strategii. Najgorsze co możesz zrobić to rozpocząć działania bez przygotowanych materiałów i researchu. Musisz szczegółowo zaplanować swoją komunikację i to, co chcesz pokazać swoich odbiorcom. Pamiętaj, że początkowe etapy działań marketingowych będą kluczowe, aby dowiedzieć się co działa na klientów i co się sprawdza. Testuj, analizuj i monitoruj swoje działania!
     
  2. Brak określonej grupy odbiorców.

    Brak wiedzy na temat swojej grupy docelowej to element, który może zaważyć o sukcesie Twojego biznesu. Zastanów się kim jest Twój klient, jak się zachowuje, ile ma lat, co lubi robić a czego nie lubi, ile zarabia itp. Ważne, abyś ,,wszedł w skórę” swojego klienta i to pod niego dostosował swoją całą strategię. Nie stawiaj na wszystkich – jest to bardzo często błędne myślenie firm.
      
  3.  Niewłaściwe metody lub narzędzia.

    Po odpowiednim określeniu grupy docelowej powinniśmy zdecydować, gdzie znajdują się nasi odbiorcy. Pamiętaj, że nie każde medium społecznościowe czy kanał będzie idealny dla naszego przedsiębiorstwa. Każda branża znajdzie swoich potencjalnych klientów w innym miejscu, dlatego dopasuj media społecznościowe pod specyfikę swojej firmy.
      
  4. Nastawienie tylko na sprzedaż.

    Nie oczekuj, że szybko sprzedasz swoje produkty. Marketing (zwłaszcza w początkowych etapach) to budowanie relacji z odbiorcami, poznanie ich potrzeb i dopasowanie do nich oferty. Ominięcie podstawowych etapów lejka sprzedażowego spowoduje, że nasze działania nie będą tak skuteczne.
      
  5. Robisz to co wszyscy.

    Konkurencja jest duża i działa już wiele lat? Nie kopiuj ich! Musisz postawić na działania, które wyróżnią Cię spośród innych a nie sprawią, że będą Cię porównywać do nich. Wiadomo – możemy się inspirować, ale róbmy to lepiej. Bądź kreatywny, wymyśl coś, czego jeszcze Twoi potencjalni odbiorcy nie widzieli.

Kategorie

Podobne artykuły

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail