Marketing Automation

Automatyzacja marketingu (ang. marketing automation) – prowadzenie działań marketingowych z zastosowaniem specjalnego oprogramowania oraz narzędzi służących do usprawnienia procesów sprzedażowych. Automatyzacja działań marketingowych ma na celu zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii poprzez automatyczne gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących potencjalnych konsumentów (tzw. leadów sprzedażowych), eliminując w ten sposób czasochłonne zadania związane z ręcznym wprowadzaniem i analizą powyższych danych. Na podstawie pozyskanych danych dotyczących zainteresowań konsumenta, czynników demograficznych czy czynności podejmowanych na danej stronie internetowej, oprogramowanie do automatyzacji marketingu identyfikuje potencjalnych klientów, a następnie kieruje do nich odpowiedni, spersonalizowany przekaz marketingowy. Program automatycznie przygotowuje oferty i treści reklamowe oraz wysyła je do określonej grupy klientów najczęściej za pomocą e-maili, w oparciu o utworzoną wcześniej bazę danych kontaktowych. Oprogramowanie do automatyzacji marketingu z reguły jest zintegrowane z innymi systemami np.: systemami zarzadzania relacjami z klientami tzw. CRM (ang. Customer Relationship Management), narzędziami do email marketingu czy systemami klasy ERP.

Podstawowe funkcje automatyzacji marketingu

  • monitoring i analiza zachowania internautów odwiedzających daną stronę www.
  • segmentacja potencjalnych klientów m.in. ze względu na zainteresowania czy dane demograficzne
  • automatyczne tworzenie ofert w oparciu o powyższe dane
  • tworzenie i wysyłka newsletterów oraz e-maili
  • tworzenie list e-mailingowych oraz baz danych klientów
  • monitorowanie reakcji odbiorcy e-maili (współczynniki otwarć / odrzuceń, współczynnik klikalności)
  • lead scoring (kwalifikacja leadów sprzedażowych na podstawie stopnia dopasowania i zainteresowania)
  • lead nurturing (kierowanie odpowiednich programów sprzedażowych do potencjalnych klientów, mające na celu przygotowanie ich do dokonania zakupu)
  • monitorowanie i automatyczne raportowanie wyników prowadzonych kampanii marketingowych

Opinie

Zdecydowanie polecam usługi Studia Kreacja. Studio wykonało dla mnie nowoczesny, oryginalny i całkowicie zgodny z moimi oczekiwaniami projekt loga, papieru firmowego i wizytówek. Dodatkowym atutem jest świetny kontakt z Zespołem i stałe informowanie klienta o postępie prac, możliwość uzgadniania wszystkich szczegółów na bieżąco i autentyczne zaangażowanie Wykonawców w tworzony produkt. Interakcja i wykonanie na najwyższym poziomie; polecam z czystym sercem”.

Patrycja Bartoszewicz
Kancelaria Adwokacka

Współpraca ze Studiem Kreacja przez cały czas jej trwania stała na najwyższym poziomie. Od razu rzuciła mi się w oczy ogromna dbałość o szczegóły ze strony Przemka i jego ekipy. Teraz już wiem, że wizerunek firmy powinno się budować na każdej płaszczyźnie-zaczynając od naszywki z logo firmy na czapkach i kolorze ubrań pracowników, po wygląd strony internetowej!

Krzysztof Dec
współwłaściciel DEKU

Studio Kreacja została wybrana z wielu ofert firm zajmujących się tworzeniem stron internetowych. Możemy polecić firmę, która od początku do końca wykonywała nasze oczekiwania związane z powstaniem strony internetowej naszej inwestycji budowlanej. Profesjonalne podejście   wszystkich pracowników Studio Kreacja – POLECAMY!

Zarząd firmy
AWDOM SP.J.

Chcesz
rozpocząć
współpracę?

Sylwia Grzesińska
Account Manager

tel. 514 820 704
biuro@studiokreacja.pl

Napisz do Nas