Marketing Automation

Automatyzacja marketingu (ang. marketing automation) – prowadzenie działań marketingowych z zastosowaniem specjalnego oprogramowania oraz narzędzi służących do usprawnienia procesów sprzedażowych. Automatyzacja działań marketingowych ma na celu zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii poprzez automatyczne gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących potencjalnych konsumentów (tzw. leadów sprzedażowych), eliminując w ten sposób czasochłonne zadania związane z ręcznym wprowadzaniem i analizą powyższych danych. Na podstawie pozyskanych danych dotyczących zainteresowań konsumenta, czynników demograficznych czy czynności podejmowanych na danej stronie internetowej, oprogramowanie do automatyzacji marketingu identyfikuje potencjalnych klientów, a następnie kieruje do nich odpowiedni, spersonalizowany przekaz marketingowy. Program automatycznie przygotowuje oferty i treści reklamowe oraz wysyła je do określonej grupy klientów najczęściej za pomocą e-maili, w oparciu o utworzoną wcześniej bazę danych kontaktowych. Oprogramowanie do automatyzacji marketingu z reguły jest zintegrowane z innymi systemami np.: systemami zarzadzania relacjami z klientami tzw. CRM (ang. Customer Relationship Management), narzędziami do email marketingu czy systemami klasy ERP.

Podstawowe funkcje automatyzacji marketingu

  • monitoring i analiza zachowania internautów odwiedzających daną stronę www.
  • segmentacja potencjalnych klientów m.in. ze względu na zainteresowania czy dane demograficzne
  • automatyczne tworzenie ofert w oparciu o powyższe dane
  • tworzenie i wysyłka newsletterów oraz e-maili
  • tworzenie list e-mailingowych oraz baz danych klientów
  • monitorowanie reakcji odbiorcy e-maili (współczynniki otwarć / odrzuceń, współczynnik klikalności)
  • lead scoring (kwalifikacja leadów sprzedażowych na podstawie stopnia dopasowania i zainteresowania)
  • lead nurturing (kierowanie odpowiednich programów sprzedażowych do potencjalnych klientów, mające na celu przygotowanie ich do dokonania zakupu)
  • monitorowanie i automatyczne raportowanie wyników prowadzonych kampanii marketingowych

Opinie

Z przyjemnością potwierdzam profesjonalizm firmy Studio Kreacja, przygotowującej stronę internetową HEAL Polska. Zarówno pracownicy jak i właściciele firmy wykazują się wysokimi kompetencjami, dbałościami o terminy, szczegóły i dobro klienta.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyglądu i funkcjonalności strony, która została zaprojektowana odpowiednio do naszych potrzeb, wcześniej szczegółowo omówionych. Firma zadbała również o odpowiednie przygotowanie naszych pracowników do obsługi systemu zarządzania treścią na stronie.
Wszystkim serdecznie polecamy współpracę ze Studio Kreacja. Cieszę się, że do zaprojektowania strony wybraliśmy zespół młodych kreatywnych ludzi, którzy swoim zaangażowaniem nadali naszej współpracy niepowtarzalną dynamikę i satysfakcję z efektu końcowego.

Weronika Piestrzyńska
Communications Adviser Health
and Environment Alliance

Kreatywni młodzi ludzie. Pan Przemek służy pomocą w każdej kwestii i ma dużo cierpliwości do trudnych klientów (czyli ja). Ogólnie współpraca układała nam się dobrze. Z efektów końcowych jestem zadowolona. Pozdrawiam całą ekipę i życzę powodzenia w dalszej pracy.

Marta Kantor-Kotara
Mar-Dental Stomatologia

Polecam wszystkim firmę Studio Kreacja. Zamówiłam u nich wykonanie strony internetowej, projekt logotypu, a także wizytówek, ulotek oraz plakatów. Wszystko zostało wykonane szybko, profesjonalnie i zgodnie z moimi oczekiwaniami. Wszelkie moje uwagi były przyjmowane i wspólnie dochodziliśmy do satysfakcjonującego mnie rezultatu. Jakiekolwiek zmiany na mojej stronie wykonywane były natychmiastowo i według moich potrzeb. Studio Kreacja to młody i ambitny zespół w pełni zasługujący na zaufanie. Współpraca z tą firmą to przyjemność.

Ewelina Wojciechowska
Trele Morele – Warsztaty i Porady Żywieniowe

Chcesz
rozpocząć
współpracę?

Sylwia Grzesińska
Account Manager

tel. 514 820 704
biuro@studiokreacja.pl

Napisz do Nas