Marketing Automation

Automatyzacja marketingu (ang. marketing automation) – prowadzenie działań marketingowych z zastosowaniem specjalnego oprogramowania oraz narzędzi służących do usprawnienia procesów sprzedażowych. Automatyzacja działań marketingowych ma na celu zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii poprzez automatyczne gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących potencjalnych konsumentów (tzw. leadów sprzedażowych), eliminując w ten sposób czasochłonne zadania związane z ręcznym wprowadzaniem i analizą powyższych danych. Na podstawie pozyskanych danych dotyczących zainteresowań konsumenta, czynników demograficznych czy czynności podejmowanych na danej stronie internetowej, oprogramowanie do automatyzacji marketingu identyfikuje potencjalnych klientów, a następnie kieruje do nich odpowiedni, spersonalizowany przekaz marketingowy. Program automatycznie przygotowuje oferty i treści reklamowe oraz wysyła je do określonej grupy klientów najczęściej za pomocą e-maili, w oparciu o utworzoną wcześniej bazę danych kontaktowych. Oprogramowanie do automatyzacji marketingu z reguły jest zintegrowane z innymi systemami np.: systemami zarzadzania relacjami z klientami tzw. CRM (ang. Customer Relationship Management), narzędziami do email marketingu czy systemami klasy ERP.

Podstawowe funkcje automatyzacji marketingu

  • monitoring i analiza zachowania internautów odwiedzających daną stronę www.
  • segmentacja potencjalnych klientów m.in. ze względu na zainteresowania czy dane demograficzne
  • automatyczne tworzenie ofert w oparciu o powyższe dane
  • tworzenie i wysyłka newsletterów oraz e-maili
  • tworzenie list e-mailingowych oraz baz danych klientów
  • monitorowanie reakcji odbiorcy e-maili (współczynniki otwarć / odrzuceń, współczynnik klikalności)
  • lead scoring (kwalifikacja leadów sprzedażowych na podstawie stopnia dopasowania i zainteresowania)
  • lead nurturing (kierowanie odpowiednich programów sprzedażowych do potencjalnych klientów, mające na celu przygotowanie ich do dokonania zakupu)
  • monitorowanie i automatyczne raportowanie wyników prowadzonych kampanii marketingowych

Opinie

Po burzy zawsze wychodzi słońce. Po wielu nieudanych doświadczeniach z różnymi firmami zajmującymi się projektowaniem stron internetowych wybrałem ofertę firmy Studio Kreacja. Pan Przemysław Bazanowski przekonał mnie do siebie profesjonalizmem, wsłuchaniem się w nasze potrzeby i proponowaniem trafnych rozwiązań. Nasza strona www jest skrojona na miarę! Dokładnie taka jak to ustaliliśmy. Wielkie brawa dla całego zespołu Studio Kreacja od wszystkich Smoków ze Smoczego Wzgórza!

Radosław Szpot
Przedszkole Smocze Wzgórze

Polecam wszystkim firmę Studio Kreacja. Zamówiłam u nich wykonanie strony internetowej, projekt logotypu, a także wizytówek, ulotek oraz plakatów. Wszystko zostało wykonane szybko, profesjonalnie i zgodnie z moimi oczekiwaniami. Wszelkie moje uwagi były przyjmowane i wspólnie dochodziliśmy do satysfakcjonującego mnie rezultatu. Jakiekolwiek zmiany na mojej stronie wykonywane były natychmiastowo i według moich potrzeb. Studio Kreacja to młody i ambitny zespół w pełni zasługujący na zaufanie. Współpraca z tą firmą to przyjemność.

Ewelina Wojciechowska
Trele Morele – Warsztaty i Porady Żywieniowe

Szukając wykonawcy strony będącej wizytówką mojej firmy, trafiłam na projekty firmy Studio Kreacja. Po pierwszej rozmowie z Panem Przemysławem Bazanowskim wiedziałam, że to strzał w dziesiątkę! Strona spełnia moje wszelkie oczekiwania. Jest funkcjonalna, oryginalna, estetyczna i zaprojektowana idealnie do moich potrzeb. Ludzie pracujący w Studio Kreacja są rzetelni, terminowi i bardzo kreatywni! Dziękuję i na pewno będę polecać!

Joanna Karpińska
Biuro tłumaczeń językowych

Chcesz
rozpocząć
współpracę?

Sylwia Grzesińska
Account Manager

tel. 514 820 704
biuro@studiokreacja.pl

Napisz do Nas