Marketing Automation

Automatyzacja marketingu (ang. marketing automation) – prowadzenie działań marketingowych z zastosowaniem specjalnego oprogramowania oraz narzędzi służących do usprawnienia procesów sprzedażowych. Automatyzacja działań marketingowych ma na celu zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii poprzez automatyczne gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących potencjalnych konsumentów (tzw. leadów sprzedażowych), eliminując w ten sposób czasochłonne zadania związane z ręcznym wprowadzaniem i analizą powyższych danych. Na podstawie pozyskanych danych dotyczących zainteresowań konsumenta, czynników demograficznych czy czynności podejmowanych na danej stronie internetowej, oprogramowanie do automatyzacji marketingu identyfikuje potencjalnych klientów, a następnie kieruje do nich odpowiedni, spersonalizowany przekaz marketingowy. Program automatycznie przygotowuje oferty i treści reklamowe oraz wysyła je do określonej grupy klientów najczęściej za pomocą e-maili, w oparciu o utworzoną wcześniej bazę danych kontaktowych. Oprogramowanie do automatyzacji marketingu z reguły jest zintegrowane z innymi systemami np.: systemami zarzadzania relacjami z klientami tzw. CRM (ang. Customer Relationship Management), narzędziami do email marketingu czy systemami klasy ERP.

Podstawowe funkcje automatyzacji marketingu

  • monitoring i analiza zachowania internautów odwiedzających daną stronę www.
  • segmentacja potencjalnych klientów m.in. ze względu na zainteresowania czy dane demograficzne
  • automatyczne tworzenie ofert w oparciu o powyższe dane
  • tworzenie i wysyłka newsletterów oraz e-maili
  • tworzenie list e-mailingowych oraz baz danych klientów
  • monitorowanie reakcji odbiorcy e-maili (współczynniki otwarć / odrzuceń, współczynnik klikalności)
  • lead scoring (kwalifikacja leadów sprzedażowych na podstawie stopnia dopasowania i zainteresowania)
  • lead nurturing (kierowanie odpowiednich programów sprzedażowych do potencjalnych klientów, mające na celu przygotowanie ich do dokonania zakupu)
  • monitorowanie i automatyczne raportowanie wyników prowadzonych kampanii marketingowych

Opinie

Jeśli chodzi o opinię o świadczonych przez Państwa usługach to uważam, że projekty są wykonywane bardzo profesjonalnie i w dobrym guście. Pod tym kontem nie mam żadnych krytycznych uwag i z całym przekonaniem mogę polecić Państwa firmę.

Tomasz Bobak
Dyrektor Hotelu Redyk

Młody, kreatywny team, który słucha klienta i realizuje jego oczekiwania.Cieszę się, że do Nich trafiłem :)

Tomasz Grocki
GROCKI Usługi transportowe

Jestem zadowolona z efektu, zainteresowanym się podoba. Dobre jest też to, że jak będę potrzebowała drobnych zmian (dla Państwa drobnych, dla mnie dużych) to wiem, że zostaną szybko wprowadzone.

Marta Waniewska-Kalitko
Zuri Travel Marta Waniewska-Kalitko

Chcesz
rozpocząć
współpracę?

Sylwia Grzesińska
Account Manager

tel. 514 820 704
biuro@studiokreacja.pl

Napisz do Nas


Porozmawiaj z nami
Czat z Firmao.pl CRM