Marketing Automation

Automatyzacja marketingu (ang. marketing automation) – prowadzenie działań marketingowych z zastosowaniem specjalnego oprogramowania oraz narzędzi służących do usprawnienia procesów sprzedażowych. Automatyzacja działań marketingowych ma na celu zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii poprzez automatyczne gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących potencjalnych konsumentów (tzw. leadów sprzedażowych), eliminując w ten sposób czasochłonne zadania związane z ręcznym wprowadzaniem i analizą powyższych danych. Na podstawie pozyskanych danych dotyczących zainteresowań konsumenta, czynników demograficznych czy czynności podejmowanych na danej stronie internetowej, oprogramowanie do automatyzacji marketingu identyfikuje potencjalnych klientów, a następnie kieruje do nich odpowiedni, spersonalizowany przekaz marketingowy. Program automatycznie przygotowuje oferty i treści reklamowe oraz wysyła je do określonej grupy klientów najczęściej za pomocą e-maili, w oparciu o utworzoną wcześniej bazę danych kontaktowych. Oprogramowanie do automatyzacji marketingu z reguły jest zintegrowane z innymi systemami np.: systemami zarzadzania relacjami z klientami tzw. CRM (ang. Customer Relationship Management), narzędziami do email marketingu czy systemami klasy ERP.

Podstawowe funkcje automatyzacji marketingu

  • monitoring i analiza zachowania internautów odwiedzających daną stronę www.
  • segmentacja potencjalnych klientów m.in. ze względu na zainteresowania czy dane demograficzne
  • automatyczne tworzenie ofert w oparciu o powyższe dane
  • tworzenie i wysyłka newsletterów oraz e-maili
  • tworzenie list e-mailingowych oraz baz danych klientów
  • monitorowanie reakcji odbiorcy e-maili (współczynniki otwarć / odrzuceń, współczynnik klikalności)
  • lead scoring (kwalifikacja leadów sprzedażowych na podstawie stopnia dopasowania i zainteresowania)
  • lead nurturing (kierowanie odpowiednich programów sprzedażowych do potencjalnych klientów, mające na celu przygotowanie ich do dokonania zakupu)
  • monitorowanie i automatyczne raportowanie wyników prowadzonych kampanii marketingowych

Opinie

Profesjonalizm i znajomość swojej branży pozwoliło wydobyć ode mnie informacje niezbędne do stworzenia strony internetowej przewyższającej moje wymagania graficzne. Spójność i funkcjonalność wszystkich elementów na stronie jest imponująca. Jako największy atut muszę uznać identyfikację mojej marki, która znacznie wzrosła w oczach moich klientów po uruchomieniu strony internetowej.

Adam Zajler
Właściciel KDS CONSUL

Informuję, że Studio Kreacja z siedzibą w Śremie na zlecenie kancelarii wykonało w 2013 r nową stronę internetową oraz w 2014 r projekty graficzne druków. Zlecenia zostały wykonane przez Studio Kreacja rzetelnie, prawidłowo, w terminie i profesjonalnie.
Współpraca w toku realizacji zlecenia przebiegała poprawnie, a Studio Kreacja bez zbędnej zwłoki uwzględniało przedstawiane uwagi i sugestie projektowe.

Dr Marek Jarzyński
Wspólnik Kancelarii Prawnej
Dr Marek Jarzyński & Kornel Novak

Studio Kreacja wykonało dla mojej Kancelarii stronę internetową oraz jej wersję mobilną. Zlecone prace zrealizowane zostały zgodnie z moimi oczekiwaniami. Studio wykazało się przy tym kreatywnością i zmysłem artystycznym. Strona nie tylko świetnie wygląda, ale jest też funkcjonalna i łatwa w obsłudze. Na podstawie moich doświadczeń, mogę z pełnym przekonaniem polecić Studio Kreacja.

Z poważaniem,
M. Woźniak

Chcesz
rozpocząć
współpracę?

Sylwia Grzesińska
Account Manager

tel. 514 820 704
biuro@studiokreacja.pl

Napisz do Nas