Blog

Mapa cieplna na studiokreacja.pl – zobacz, co odkryliśmy

Od pewnego czasu zaczęliśmy analizować naszą firmową stronę. Sprawdzaliśmy ilość odwiedzin, ich jakość oraz czy użytkownicy wypełniają formularz kontaktowy oraz – najważniejsze – czy oglądają nasze realizacje/portfolio. Sprawdzaliśmy, które strony są mocno odwiedzane, a które pomijane.

Zaczęliśmy dokładnie monitorować, które przyciski i linki są klikane. Jak wygląda scrollowanie (przewijanie) strony i czy internauci w ogóle przewijają niektóre z naszych dłuższych podstron (mamy ich kilkadziesiąt). Wyniki w wielu miejscach były dla nas zaskakujące. Niektóre z wybranych stron Przemek Bazanowski omówił na filmiku. Zachęcamy do obejrzenia jeśli myślisz o poprawieniu skuteczności swojej strony internetowej.

Co to jest mapa cieplna?

Monitoring kliknięć (click tracking) to sposób śledzenia zachowań użytkowników na stronie internetowej. Polega na zapisywaniu kliknięć, ruchu myszki oraz scrollowania ekranu. Dzięki zebraniu odpowiedniej ilości danych można obejrzeć mapy przedstawiające najczęściej i najrzadziej klikane miejsca. Dość popularnym i czytelnym sposobem prezentacji danych są mapy cieplne (heatmaps) które na bazie palety kolorów ciepło-zimno pokazują skupiska kliknięć (tak jak na przykładzie powyżej).

Co daje korzystanie z mapy cieplnej?

  • dowiesz się jak postępują użytkownicy na Twojej stronie www
  • dzięki temu zwiększysz konwersję
  • podniesiesz sprzedaż
  • dowiesz się jak usprawnić swoją stronę www
  • zwiększysz efektywność wydatków na marketing

W obecnej sytuacji uznaliśmy, że nie możemy pozostawić naszych klientów ot tak ze swoimi stronami. Chcemy, aby każdy widział czy własna strona przynosi oczekiwane efekty.

Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić do oferty nową usługę: Analiza zachowań użytkowników (mapa cieplna)

Co wchodzi w zakres usługi? Przede wszystkim 3 najważniejsze badania:

  • Clicktracking – analiza kliknięć myszką, czyli gdzie i w co klika
  • Scrolltracking – analiza jak użytkownik przewija stronę
  • Attentiontrack – skupia się na analizie obszarów strony, które są najbardziej przyciągające.
  • NOWOŚĆ! Nagrania wideo realnych wizyt użytkowników.
  • Analiza wypełniania formularzy
  • Badane są 3 ekrany: desktop, tablet, telefon.

Dzięki analizie klikalności idealnie dostosujesz swoją stronę do oczekiwań internautów. Zwiększysz użyteczność oraz skuteczność w pozyskiwaniu klientów ze strony www.